x
  • הודעות אחרונות בפורומים

    SHARONSHARON

    שורט

    על איזה חברות נוספות ביצעת שורט אם אפשר לשאול, והאם ביצעת שורט גם על מדדים? באותה הזדמנות אשמח לדעתך על הדאקס. תודה

    SHARONSHARON אתמול, 22:27 עבור לתגובה האחרונה
    שחקן מעוף

    לא להתיחס ברצינות - זה לא יקרה. מצער לראות עד...

    לא להתיחס ברצינות - זה לא יקרה.
    מצער לראות עד כמה הבורסה מנותקת ורק מחפשת איך להוציא עוד עמלות. הוספת יום מסחר = תוספת פקיעות שבועיות ראשון ושלישי = חלוקת המדד ל50 במקום 100 בכדי להניב עמלה כפולה....

    שחקן מעוף אתמול, 21:07 עבור לתגובה האחרונה
    שחקן מעוף

    ערב טוב. הקריסה שקנדל מתאר היא יורת תמונה פסימית...

    ערב טוב.
    הקריסה שקנדל מתאר היא יורת תמונה פסימית מוחצנת מאשר כלכלה אמיתית. לומר שאם הממשלה לא תשנה כיוון אזי המשק יקרוס זה הבוןטון
    של כל כלכלן ונאמר כנגד כל ראש ממשלה.
    בודאי שהממשלה הנוכחית היא...

    שחקן מעוף אתמול, 21:06 עבור לתגובה האחרונה
  • פוסטים אחרונים בבלוג

    דוידיק

    בגלל ה"בור" בתקציב, באוצר בוחנים את ביטול הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי

    במסגרת הצעדים לצמצום החריגה מיעד הגירעון, נבחנת באוצר האפשרות לבטל את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מ־2025 • איך השתנתה האג'נדה הממשלתית ומה המודל של גרמניה מלמד על מה שיקרה לביקוש לרכב חשמלי בישראל עם...

    דוידיק 12.05.2024 15:51
  • אנחנו בפייסבוק

  • השפל בשוק הדיור ערב המלחמה

    מלאי הדירות הלא מכורות שבידי הקבלנים בספטמבר היה הגבוה מעולם - 61.4 אלף דירות ■ שליש מהמלאי נמצא במחוז תל אביב ■ מאז פרצה המלחמה השוק קפא כמעט לחלוטין


    מלאי הדירות הלא מכורות שבידי הקבלנים הגיע ערב המלחמה לשיא של 61.4 אלף דירות – המלאי הגבוה ביותר מאז החלה המדידה. כך עולה מנתוני ספטמבר שפירסמה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

    הנתונים משקפים עלייה של 3.5% (2,070 דירות) לעומת אוגוסט, ואת השפל העמוק בענף, שהתחיל עוד לפני ההקפאה שאליה נכנס עם פרוץ המלחמה. מתחילת אוקטובר, וביתר שאת מאז ה-8 בחודש, מרבית פעילות הבנייה דממה - במקביל לירידה חדה במתן היתרי בנייה ואישור תוכניות.


    מספר הדירות הלא מכורות בענף נמדד על ידי הלמ"ס כפער שבין מספר הדירות בהיתרי הבנייה המונפקים על ידי הוועדות המקומיות למספר הדירות המכורות. גידול המלאי משקף בעיקר את קשיי המכירה של הקבלנים, המתחילים את שיווק הדירה מיד עם מתן היתר הבנייה.





    המספר חסר התקדים של הדירות הבלתי מכורות, בעיקר באזורי הפריפריה, איפשר לקבלנים להציע דירות מוכנות כמגורים זמניים למפוני אזור מערב הנגב והצפון. מהנתונים עולה שמספר גדול של דירות לא מכורות, קרוב לשליש מסך המלאי, נמצא במחוז תל אביב - 18.8 אלף דירות. במחוז מרכז 15.3 אלף דירות לא מכורות, ובמחוז דרום 9.6 אלף דירות.


    ספטמבר היה חודש שפל במכירת דירות חדשות. לאחר סימני התאוששות באוגוסט, המכירות שבו וירדו ל-2,158 דירות חדשות שנמכרו על ידי הקבלנים - ירידה של 31% לעומת אוגוסט ושל 26% לעומת ספטמבר 2022. הצניחה במכירות הושפעה גם מירידה של 421 דירות בסבסוד המדינה (במסגרת הגרלות לסוגיהן, לעומת אוגוסט). לעומת זאת, המכירות בסבסוד עלו ב-112 דירות לעומת ספטמבר 2022.


    למלחמה עשויה להיות השפעה ממתנת על מספר הדירות הבלתי מכורות של הקבלנים, שכן עצירת היתרי הבנייה על ידי מרבית הרשויות המקומיות צימצמה את כניסת הדירות למלאי. מנגד, לפי הערכות, המכירות של הקבלנים צנחו בעשרות אחוזים נוספים, בעוד נרשמו מכירות של כ-1,000 דירות חדשות בלבד.

    מקור המאמר: דהמרקר

    קישור למאמר המקורי
  • הודעות חשובות

  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות