x
  • מדד ה-100 NASDAQ מעוות וה-S&P500 לא פחות - אבל המשקיעים שאננים

    כמה הסברים על מה שקרה, ומה שיכול לקרות בחודשים הקרובים

    הפעם, אנסה לא להכביד במילים אלא בתצוגות של גרפים. אלו ידברו בעד עצמם, כאשר המסקנה תהיה ברורה: שוק המניות האמריקאי נמצא במגמה עולה מדהימה, הנתמכת במהות טכנולוגית סביב נושא ה-AI (7 המניות המופלאות), ובה אין עדיין סימנים של חולשה. מעבר לכך: היא נתמכת על ידי יציבות גדולה בנזילות הזמינה לפעילות פיננסית, והיא הגיעה לנקודה שבה הסנטימנט, והעונתיות, מעלים סברה של תיקון טכני יורד כלשהו (שעומקו יהיה קריטי), בקרוב.

    לפני שניכנס לגרפים עצמם אוסיף כמה מילים שאני חושב שהן חשובות בצורה קריטית להתנהלות מול המגמה החשובה הזו:
    · הבנק המרכזי אומר לנו במפורש שהוא ישמור על רמת הסיום של נרמול הריביות זמן ממושך מאוד (ג" פאול ציין בהודעת הפד האחרונה שהם צופים ל-2% ריבית רק בשנת 2025...),
    · בנובמבר 2014 מתקיימות בחירות בארה"ב. עד כה, המאבק בין השוטר הטוב (הממשל), והשוטר הרע (הפד), הניב לנו את הכסף נטו שמאפשר את העליות היפות מאז אוקטובר 2022.האם המצב העקרוני יימשך כך? הכול תלוי בעומק התיקון הטכני היורד שנראה בקרוב! הוא יאשר, או יכחיש, את עוצמת הביטחון העצמי של המשקיעים עבור סוף 2023, ועבור שנת 2024. כל זאת, כמובן, בהינתן שלא יופיע "ברבור שחור" שישנה את כל הפרמטרים של הנחות היסוד.

    עכשיו נתחיל בתצוגות של החלקים המצוינים לעיל, בעזרת כמה גרפים: ונתחיל בהשפעה של המניות הגדולות, שהיו המובילות של השוק עד כה. ב-24-07-2023 התבצע שינוי בהשפעה של אותן מניות במדדים שונים, כמו בנסדק והסנופי, אבל המהות עדיין נשארה זהה: הן המניות המושכות את האווירה, ואת רוב הכספים, המגיעים לתוך תעודות הסל, החוזים, האופציות וכו... הנה טבלת ההשפעה שלהן, עם השינוי שנעשה בהן במדד הנסדק 100:





    לפני השינוי, 10 המניות הראשונות במדד היו עם 59.20% השפעה, ועכשיו הן עם 48.60%. אבל, שימו לב שאפל, ומייקרוסופט עדיין מהוות יותר מ-20% יחד (!). למרות הירידות הקטנות במשקל במדד, המהות לא השתנתה. וזה נכון גם ב-S&P500. טבעי שנמשיך מכאן לעניין רוחב השוק: האם המניות האחרות באמת לא משתתפות? דרך פשוטה ובדוקה היא לעשות תרגיל קטן: לחלק את שווי תעודת הסל של הסנופי הרגיל (SPY) עם תעודת הסל של 500 המניות עם משקל זהה (RSP). ומה אנו רואים בגרף השבועי של היחס הזה (אגב, כל הגרפים שיגיעו מכאן והלאה נעשו בעזרת פלטפורמת TradingView):



    הגרף די חד משמעי: היחס נמצא עדיין באזור התחתית שלו, כאשר מאז תחילת 2023 ועד יוני הוא פשוט קרס מטה, והצביע על התמקדות השוק במניות עם המשקל הגדול ביותר. נכון שיש התייצבות, ואף עלייה זעירה, אבל אני חושב שהתמונה עדיין מדברת בעד עצמה ומצביעה על רוחב שוק צר באופן דרמטי במיוחד. כאן שתי אופציות: האם המניות הגדולות ירדו במצב הזה, וימשכו את המדדים הרגילים מטה בצורה די חמורה, או שהשוק יתרחב לפני כן, והירידות יהיו הרבה יותר מתונות? החודשים הקרובים יתנו לנו את התשובה.

    מכאן נמשיך לכיוון הנזילות הזמינה. כבר כתבתי בעבר (וגם בעיתון פאנדר עצמו) על חשיבותה של הנזילות על מגמת השוק. במיוחד זו הניתנת למדידה מהחלקים שיש לפד שליטה עליהם. לא אכנס כאן לפירוט יתר של החלקים השונים המייצרים את העקומה, אבל אני מזמין אתכם למצוא אותם בכתבה ההיא. בגרף עצמו אנו רואים את העקומה המייצגת של אותה נזילות כרגע, כגרף שבועי:



    בגדול, ממה שקרה ב-2020, אתם כבר מבינים שככל שהעקומה עולה, כך יש יותר כסף שמוזרם על ידי הפד, וכאשר העקומה יורדת, הנזילות מצטמצמת. ומה קורה עכשיו? היא נמצאת בדשדוש אופקי, מאז יוני 2022, כאשר היא בחלק האמצעי של התחום כרגע (כ-6 טריליון דולר). העובדה שהיא אינה בירידה אומר שהפד אינו סופג כספים (QT), ועל ידי כך, מאפשר לתוכניות התקציביות של הממשל לייצר תשתית גדולה של עושר, ושל ספקולציה פיננסית. לפני שנגיע לגרף של המדד, הנה לפניכם תצוגה של מדד ה"פחד" (הנוצר מתוספת המחיר שדורשים מוכרי האופציות על מדד המניות S&p500 - IV):



    התצוגה השבועית הזו צועקת אופטימיות ושאננות! מאז הקורונה של 2020 לא היה מדד הפחד בסביבה של 12-14. הוא הגיע אליה בחודש יוני וממשיך להיות בה עכשיו. השאננות הזו יכולה להימשך תקופה, אבל היא באמת בולטת בחיוב שלה, מאז אותו אירוע טראומטי שחווינו במגפה. אחרון חביב, גרף יומי של מדד המניות עצמו:



    כמה מספרים: מאז התחתית של אוקטובר 2022, המדד עלה 31.93% (וזה הסנופי, ולא הנסדק...). כרגע, הוא עומד על 4575, כאשר שיא כל הזמנים נע סביב 4830. לא מרחק דרמטי כל כך. מאז תחתית ה-14-03 (3800) המדד עולה בזווית של 45 מעלות. אופטימאלית לכל הדעות. כמו כן, ראינו כבר שלישיה של קווי מגמה עולים, המגדירים מניפה. דבר שהוא סימן מובהק של אופטימיות והתלהבות גדולים.

    לבסוף, המומנטום נמצא במצב של קניות יתר חריפות מאז סוף יוני. אבל, עם תאוצה מועטה בלבד. מסקנה: עולים בצורה איטית, אבל עקבית ויסודית. ייתכן מאוד שהמדד לא יתקן אלא רק בהתקרבו לשיא כל הזמנים. בכל מקרה, מנקודה זו, ניתן לציין שהסימנים לתיקון כזה יהיו: שבירת קוו המגמה האחרון של המניפה, ירידה מתחת ל-4460 ו-4300. אלו יהיו שלבי הקדמה. רק ירידה מתחת ל-4200, ובמיוחד 4100, יכניסו פחד, ויבטלו באמת את האופטימיות השלטת. כאן, אני מרשה לעצמי להפנות אתכם לתצוגת רמות ה-Fibonacci מהשבוע שעבר.

    לסיכום:אין עדיין שום סימן של התחלת תיקון יורד בשוק המניות האמריקאי. בינתיים, העלאת הריבית, ועונת הדוחות, לא היוו סיבות לכך, אלא להיפך. השוק עלה עוד. למדנו מהעבר שרמות גבוהות של התלהבות מביאות למימוש רווחים ולתיקונים יורדים. לכן, ההיגיון אומר שזה יקרה גם כאן. השאלה הגדולה תהיה עומק התיקון. ככל שהוא יהיה עמוק, כך יציבות המגמה החיובית תוטל בספק. ברקע, הממשל ממשיך לנצח את הבנק המרכזי בהזרמת כספים לידי הציבור, דרך תוכניות של תשתיות, אנרגיה ירוקה, ורווחה. כל זה, גם על מנת לתת לציבור תחושה שהכלכלה טובה ויציבה, ושלא נראה Hard או אפילו Soft Landingלפני הבחירות המתקרבות. בהצלחה לכולם!

    מקור המאמר: FUNDER

    קישור למאמר המקורי
  • הודעות חשובות

  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות