x
  • הודעות אחרונות בפורומים

    מנחם

    מתחת למיתות

    איש זקן ישב בצד הדרך ומכר אבטיחים.
    השלט עם המחיר היה פשוט וברור:

    אחד ב-3 דולר, שלושה ב-10 דולר.

    בחור צעיר ניגש, דפק על כמה אבטיחים,
    בחר אחד ומסר למוכר 3 דולר עבור אחד.

    הזקן לקח את הכסף...

    מנחם אתמול, 08:04 עבור לתגובה האחרונה
    abupeleg

    אג"ח הקטסטרופה

    מעבירות את נטל הנשיאה בנזקים מהתממשות אירועים אלה, מעבר לספים מסוימים המוגדרים בתנאי האג"ח, מחברות הביטוח למחזיקים, שבתמורה מקבלים קופונים גבוהים.
    מתחילת השנה הונפקו בעולם אג"ח קטסטרופה בהיקף שיא של...

    abupeleg 01.08.2025, 09:07 עבור לתגובה האחרונה
    ab-keren

    יתרון נוסף של קרן כספית - רוב בתי השקעות ובנקים...

    יתרון נוסף של קרן כספית - רוב בתי השקעות ובנקים לא גובים עמלה.

    ab-keren 31.07.2025, 21:13 עבור לתגובה האחרונה
  • פוסטים אחרונים בבלוג

    אלה

    למה דור ה-Z נוטש את מותגי היוקרה? תעשייה של 500 מיליארד דולר במשבר

    ארנו משקיע מיליארד דולר במניות LVMH בעוד הצרכנים הצעירים מתרחקים מהמותגים - ירידה של 7% במכירות לדור Z, האינטראקציה ברשתות החברתיות צנחה ל-40% מהשיא, ומחירי התיקים שיצאו מכלל פרופורציה מובילים להעברת...

    אלה 27.07.2025 19:23
  • אנחנו בפייסבוק

  • למרות הריבית הגבוהה: שיא בהוצאות באשראי במרץ - 41 מיליארד שקל

    חג פורים וההכנות לפסח אמנם דחפו את ההוצאות מעלה, אך מדובר עדיין בנתונים מפתיעים לאור עליית הריבית והירידה הנקודתית בהוצאות בזמן ימי המחאה נגד ההפיכה המשטרית; היקף הרכישות בחנויות הפיזיות זינק ב-13.7%, באונליין - ב-8%
    הוצאות הישראלים באשראי הגיעו במרץ לשיא של 41 מיליארד שקל - עלייה של 10.4% לעומת החודש המקביל אשתקד. כך לפי נתוני שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי. מדובר בנתון מפתיע יחסית, בשל הריבית הגבוהה במשק שמייקרת את החזרי ההלוואות ומקטינה את ההכנסה הפנויה.

    מרץ הוא החודש הראשון שבו היקף השימוש באשראי עובר את סף ה-40 מיליארד שקל. השיא האחרון נרשם בנובמבר 2022, אז חגי הקניות ויום שבתון הבחירות הביאו את ההוצאות ל-39.4 מיליארד שקל.
    אמנם מרץ הוא חודש ארוך יחסית, אך גם ההוצאה היומית הממוצעת הייתה הגדולה ביותר שנרשמה במערכות שב"א, ועמדה על 1.33 מיליארד שקל, עלייה של 1.4% מהשיא בנובמבר האחרון. סביר להניח שחג הפורים וההכנות לפסח היו גורם משמעותי בעלייה בהוצאות.

    עם זאת, כאמור, העלייה בהוצאות מפתיעה - מאחר שנראה כי נתוני המאקרו, ובמרכזם העלייה המתמשכת בריבית בנק ישראל, אינם מדכאים בשלב זה את הצריכה. לצד נתוני המאקרו, גם למתיחות הפוליטית שהגיעה לשיא במרץ, ישנה השפעה על הצריכה. ב-27 במרץ, ביום ההפגנות לאחר ההכרזה על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, חלה ירידה של כ-12% בהוצאות היומיות בהשוואה לאותו יום בשבוע שקדם לו.
    עוד עולה מהנתונים כי היקף הרכישות הפיזיות (בבתי העסק עצמם) זינק ב-13.7% במרץ לעומת החודש המקביל, ל-17.5 מיליארד שקל. היקף הרכישות אונליין עמד על 23.7 מיליארד - עלייה של כ-8%. גם בהיקף המשיכות בכספומטים חלה עלייה, אך זו הייתה צנועה יותר, 6.2%%, ל-5.9 מיליארד שקל.
    סמנכ"לית שב"א, טלי הולנברג, אמרה בתגובה לנתונים: "ההוצאות בכרטיסי אשראי צומחות בכל ענפי המשק. חשוב לציין שהזינוק המשמעותי ביותר היה בהיקף ההוצאות בעסקאות פיזיות ושאנו ממשיכים לראות הסטה של הישראלים לרכישות באשראי על חשבון מזומן וצ'קים".

    מקור המאמר: כלכליסט

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות