x
  • התחזית של JP מורגן וגולדמן זאקס: מה יקרה ל-S&P 500 בעוד שנה

    בגולדמן זאקס וב-JP מורגן לא מסתנוורים מהזינוק השורי שהפציע בעיצומו של שוק דובי, ומבקשים להעביר את המסר למשקיעים • בענף האנרגיה ובשווקים באסיה, לעומת זאת, מסתמן כי הבשילו התנאים להתאוששות, כך מעריכים הכלכלנים
    תחזיות האקלים הכלכלי מבשרות על עננות קודרת זה זמן מה, כשבכירי האנליסטים מבקשים שוב ושוב להזהיר את אחרוני המשקיעים האופטימיים. כלכלני העולם חוששים מפני מצג שווא של קפיצה שורית בשוק שימשיך להיות דובי, לשיטתם, שעלול לאכזב את המשקיעים.
    "אני לא אופטימי במיוחד לגבי הראלי הנוכחי בשוק המניות. אני לא חושב שיש לו רגליים", אמר לבלומברג אסטרטג השווקים הגלובליים של JP מורגן, ג'ק מנלי. מאז פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש אוקטובר לפני כשבועיים, שזרעו אופטימיות קלה בשווקים וציפייה שהפד יאט את קצב העלאות הריבית, טיפס מדד ה-S&P 500 לכ-6% ויצא מטריטוריה של שוק דובי - המשקף ירידה של 20% או יותר מהשיא האחרון. הוא צופה כי בטווח הקצר המדד עשוי לרדת בכ-10%.

    גם בגולדמן זאקס לא אופטימיים במיוחד בנוגע לשוק המניות. כלכלני הבנק מעריכים כי השוק הדובי עדיין לא מאחורינו, והוא צפוי להימשך אל תוך השנה הבאה, וקובעים כי התנאים להתאוששות ארוכה של שוק המניות הם מיתון וירידה בהערכות השווי של החברות. הצפי שלהם הוא שמדד ה-S&P 500 יסגור את השנה הבאה ברף של 4,000 נקודות - בסך-הכול כאחוז מעל רמתו הנוכחית.


    האסטרטגים של גולדמן מסבירים שהעליות אינן מתמשכות מכיוון שמניות בדרך כלל לא מתאוששות משפל עד שקצב ההידרדרות בצמיחת הכלכלה והרווחים מואט. "הנתיב בטווח הקרוב לשוקי המניות צפוי להיות תנודתי ויורד", אמרו.


    מייקל וילסון, אסטרטג השווקים של מורגן סטנלי, העריך גם הוא שבסוף השנה הבאה לא נראה שינוי מהותי מהרמה הנוכחית, ואף צפה כי הירידות בשווקים צפויות לחזור ולהישאר גם במהלך הרבעון הראשון של 2023. ווילסון ציין כי המשקיעים נרתעו מהשקפתו על ירידה של מדד S&P 500 לרמה של עד 3,000 נקודות בשלושת החודשים הראשונים של השנה הבאה - ירידה של 24% מהסגירה ביום שישי. "מה שעדיין לא מתומחר הוא סיכון הרווחים, וזה מה שבסופו של דבר ישמש כזרז לשוק לבצע הורדת מחירים חדשה", אמר.

    מקור המאמר: globes

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות