x
  • הפרוטוקולים מגלים: הפד שוקל העלאת ריבית מהירה וחדה יותר

    בבנק המרכזי של ארצות הברית מתכוונים לבצע העלאות ריבית נוספות של 50 נקודות בסיס, כך לפי הפרוטוקולים שפורסמו • המילה אינפלציה הוזכרה 60 פעמים. "כל המשתתפים אישרו מחדש את מחויבותם החזקה ונחישותם לנקוט במהלכים הדרושים כדי להחזיר את יציבות המחירים", נכתב




    פרוטוקולים של הפדרל ריזרב שפורסמו הערב (ד') מצביעים על כך שבבנק המרכזי מוכנים להתקדם עם העלאות ריבית נוספות של 50 נקודות בסיס (0.5%).


    לפי הפרוטוקולים, ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) כי ייתכן שהמדיניות תנוע מעבר ל"ניטרלית" ותיכנס לטריטוריה "מגבילה".


    בכירי הפדרל ריזרב העריכו שהם יצטרכו להעלות את הריבית בחצי אחוז בכל אחת משתי הפגישות הבאות שלהם בפגישה הפד מה־2‏-3 במאי. לבסוף הפד אישר העלאה של חצי אחוז.


    על פי הפרוטוקלים של הדיונים בתחילת החודש שפורסמו הערב, בפדרל ריזרב דנו בהעלאת הריבית לרמות גבוהות מספיק כדי להאט בכוונה את הצמיחה הכלכלית בזמן שהבנק המרכזי נלחם באינפלציה המאמירה.

    העלאת הריבית של 0.5% החודש העלתה את ריבית המדד של הפד לטווח שבין 0.75% ל-1%. בכירי הפד אישרו פה אחד תוכנית להתחיל ב־1 ביוני הליך של צמצום מאזן הפד שעומד כיום על 9 טריליון דולר, כך שהפד יפסיק לרכוש אג"ח חדשים כנגד אלה שמגיעות לפירעון. עד החודש הזה, הפד לא העלה את הריבית מאז 2006, והוא לא העלה את הריבית בחצי אחוז מאז 2000.


    על פי וול סטריט ג'ורנל, יש חוסר בהירות לגבי מתי הפד יפסיק לעלות את הריבית. בתחזיות בפגישת הפד במרץ, רוב בכירי הבנק ציפו להעלאת הריבית לרמה של 3% עד סוף 2023, אך סביר שאם האינפלציה לא תיחלש, לא מן הנמנע שבפד יסיקו כי הריבית תצטרך לעלות ל־4% במהלך 12־18 החודשים הבאים.

    מקור המאמר: אתר שחקן מעוף

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות