x
  • הודעות אחרונות בפורומים

    מנחם

    השקל הדיגיטלי ההשפעה הכי גדולה שלו היא על חרותנו...

    השקל הדיגיטלי ההשפעה הכי גדולה שלו היא על חרותנו כבני אדם באדמתנו ובחיינו ברגע שהשקל יכנס למסחר ויבוטל המזומן אז נבין כולם איך עבדו עלינו איך בעורמה לקחו מאתנו את היקר מכול את החירות שלנו

    מנחם היום, 00:36 עבור לתגובה האחרונה
    alvo

    נדבר על מט"ח

    אם אתם סבורים שדולר הוא השקעה טובה בעיתוי הזה, במדריך הזה מוצגות אלטרנטיבות להשקעה בדולר, ואם אתם חושבים אחרת, אז חלק מהאלטרנטיבות מאפשרות מכירה בחסר/ פוזיציה הפוכה. בכל מקרה, חשוב להבהיר - שאף אחד...

    alvo אתמול, 19:32 עבור לתגובה האחרונה
    alxlib

    שקל דיגיטלי

    שחקן האם לשקל דיגיטלי צפויה להיות השפעה על הבורסה או על הכלכלה?
    תודה.

    alxlib אתמול, 18:09 עבור לתגובה האחרונה
  • פוסטים אחרונים בבלוג

    נוקוטו

    כך הביאה שרשרת הערכות שגויות את ישראל, איראן וארה"ב אל מקום מסוכן מאוד

    אנחנו נמצאים עכשיו בצל התוצאות של מיקח טעות רב לאומי ורב יבשתי. במידת מה, עולמנו עומד בצל התמוטטותן של קונספציות, או לפחות של ציפיות מורכבות.


    עניינן של הציפיות הוא התרכובת של פוליטיקה, של...

    נוקוטו 14.04.2024 08:39
    אלה

    משרד האוצר: הקבלנים חזרו למכור בפברואר - אך שוק היד שנייה חווה שפל היסטורי

    ענף הנדל"ן למגורים ממשיך לשמור על יציבות יחסית גם בחודש פברואר לאחר הפגיעה הקשה שחווה בחודש אוקטובר, כך עולה מסקירת הכלכלן הראשי באוצר. ההתאוששות שהחלה כבר בינואר ניכרה גם בחודש זה במספר העסקאות של...

    אלה 11.04.2024 14:15
  • אנחנו בפייסבוק

  • שבועיים במרץ מחקו תשואות של קרוב לשלוש שנים

    התשואות שהשיגו מנהלי ההשקעות במסלולים החיצוניים של פוליסות החיסכון הפיננסיות בהכשרה ביטוח מספקות, באמצע החודש, קריאת כיוון על הצפוי בחיסכון הפנסיוני בסופו. אלטשולר איבד כ־10% וילין לפידות 15.7%

    חצי מחודש מרץ כבר מאחורינו — והוא התברר כחסר תקדים מבחינת החוסכים בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וביטוחי המנהלים. קשה לדעת לאן יגיעו השווקים, שסובלים מתנודתיות חריפה, בסוף החודש, אך לתמונת המצב הנשקפת היום אין אח ורע בהיסטוריה של החסכונות בישראל.


    ל"כלכליסט" נודע כי חלק מהגופים הציגו, נכון לאמצע מרץ, תשואה שלילית במסלולים הכלליים, שמגיעה לסביב 15%. זאת בהמשך לתשואה שלילית של 2%–2.5% שספגו בפברואר.
    המניות צללו בכ־30%

    עד כה איבדו שוקי המניות כ־30%, ואילו שוקי האג"ח ירדו בכ־10%. במשבר הגלובלי של 2008 שוקי המניות אמנם איבדו 50% מערכם, אך זה קרה על פני כמה חודשים. הירידות במשבר הנוכחי הן חדות ומהירות הרבה יותר, והן פוגעות גם בנכסים סולידיים כמו אג"ח ממשלתיות.


    בעקבות משבר 2008, שהוביל למשיכות כספים של חוסכים גם ממסלולי החיסכון ארוכי הטווח — כתוצאה מפאניקה — הוחלט להפסיק את פרסום התשואות החודשיות באתרי האוצר, אולם גם בחודשים הגרועים ביותר הירידות לא עברו את רף ה־10%. בשנים האחרונות הבורסה הגיבה בעוצמה חזקה יותר, הן בעליות והן בירידות, בין היתר בגלל כניסת שחקני אלגו־טריידינג, שעובדים על בסיס מודלים מחשוביים המעצימים את התנודות.


    הדרך לקבל תמונה על התשואות נכון לאמצע החודש היא באמצעות האתר של הכשרה ביטוח. החברה משווקת פוליסות חיסכון פיננסיות — מוצר חיסכון המתחרה בקרנות הנאמנות אך משווק בידי חברות ביטוח בלבד — שנהנות מתנופה בשנים האחרונות, ולפי הערכות הגיעו בשיא להיקף נכסים מנוהל של כחצי מיליארד שקל. המוצר, שנתון לפיקוח של רשות שוק ההון, סובל מחוסר שקיפות, שכן הנכסים חברות הביטוח מנהלות אותו יחד עם ביטוחי המנהלים.


    הכשרה ביטוח מנהלת את אחד המסלולים בפוליסה באמצעות מנהלי ההשקעות שלה, אך מציעה מסלולים נוספים שאת ניהול ההשקעות בהם העבירה למנהלים חיצוניים — אלטשולר שחם, מיטב דש וילין לפידות. אי אפשר לגזור באופן מדויק מהתשואות שמציגה הכשרה באתר שלה — המתעדכנות על בסיס יומי — את התשואה של קרנות ההשתלמות והגמל של אותם גופים, שכן הפוליסות כוללות פחות נכסים לא סחירים. אולם, הן מספקות קריאת כיוון.


    מתחילת מרץ ירד המסלול שהכשרה מנהלת בכ־10%, המסלול המנוהל בידי מיטב דש ירד ב־14.6%, ילין לפידות איבד 15.7% ואילו המסלול בניהול אלטשולר שחם איבד 9.37%. במבט מתחילת השנה התמונה אינה מעודדת יותר: הכשרה ירדה ב־11%, מיטב דש ב־15.8%, אלטשולר שחם ב־10.82% וילין לפידות איבד 17.8%.
    חזרו שלוש שנים לאחור


    אך בהסתכלות של שלוש שנים התמונה כבר פחות שחורה. המסלול של הכשרה מציג תשואה חיובית מצטברת של 5.7%, מיטב דש 3.67%, אלטשולר שחם עם תשואה מצטברת של 9.59% ולילין לפידות תשואה חיובית של 1.1%. במילים אחרות, הגופים חזרו קצת פחות משלוש שנים אחורה בתשואות שלהם.


    החוסכים בקופות הגמל צפויים לספוג ירידות צנועות יותר, שכן כ־27% מהכספים בקרנות הפנסיה מושקעים באג"ח מיועדות, המעניקות תשואה מובטחת של 4.86%, ורק 73% מהכספים מושקעים בשוק ההון — דבר שאמור למתן בצורה משמעותית את הירידות. ולסיכום' חשוב לזכור כי חודש מרץ טרם הסתיים, והירידות יכולות להחריף אך אולי גם להתמתן.

    מקור המאמר: כלכליסט

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות