x
  • הודעות אחרונות בפורומים

    שחקן מעוף

    10:03 ; 3436.97 בוקר טוב, נתאים את הפוזיציה...

    10:03 ; 3436.97

    בוקר טוב,
    נתאים את הפוזיציה לרמת מדד הנוכחית ע"י הרחקה של הצד העליון בסטרייק אחד בלבד.

    התיקון:
    קנית CALL 3450 (דצמ) - נכתב בתקבול 1250 ומחירו כעת 2470 שח = הפסד 1220 שח
    קנית...

    שחקן מעוף אתמול, 11:03 עבור לתגובה האחרונה
    שחקן מעוף

    10:02 ; 3436.97 בוקר טוב, בהתאם לעליה הנוכחית...

    10:02 ; 3436.97

    בוקר טוב,
    בהתאם לעליה הנוכחית במדד עלינו להתאים את הצד העליון לסטרייק.

    התיקון:
    קנית CALL 3440 (דצמ) - נכתב בתקבול 1420 ומחירו כעת 2760 שח = הפסד 1340 שח
    קנית CALL 3490 (שבועי...

    שחקן מעוף אתמול, 11:03 עבור לתגובה האחרונה
    אלה

    אלומה אגח ב

    אלומה אגח ב' היא אגרת חוב קונצרנית לא צמודה של קרן אלומה תשתיות, אשר הריבית הנקובה בה עומדת על $6.56\%$ ותאריך הפדיון הקרוב שלה הוא בסוף דצמבר 2026.
    האג"ח נסחרת במח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-3.6 שנים...

    אלה 01.12.2025, 20:46 עבור לתגובה האחרונה
  • פוסטים אחרונים בבלוג

    alxlib

    הסנקציה של קוריאה נגד המשקיעים הספקולטיביים

    נוכח הזינוק החד בהשקעות מסוכנות של משקיעי הריטייל בדרום קוריאה במניות מם ותעודות סל ממונפות בארה"ב, רשות ניירות הערך בסיאול מחמירה את הפיקוח • החל מדצמבר יידרשו משקיעי ריטייל לעבור קורסים וסימולציות...

    alxlib 01.12.2025 15:10
    נוקוטו

    מדד הטאלנטים העולמי - סינגפור מובילה, ואיפה ישראל?

    בדירוג השנתי, שמפרסם בית הספר למנהל עסקים של INSEAD בשיתוף עם מכון המחקר פורטולנס בוושינגטון, מדדו כיצד מדינות מרחיבות, מושכות ושומרות על עובדים מיומנים. ישראל דורגה במקום ה-23 מתוך 135 מדינות,...

    נוקוטו 28.11.2025 12:41
  • אנחנו בפייסבוק

  • ענף סופר מאתגר: רשתות השיווק כבר לא מטילות ביצי זהב

    התובנה המקובלת היא כי מחירי מוצרי הצריכה הבסיסיים בישראל מופקעים, וכי בעלי הרשתות הקמעונאיות גוזרים קופון ענקי על גבנו • ואולם בעוד שחלקו הראשון של המשפט הוא עובדה מוגמרת, אני מרשה לעצמי לערער על חלקו השני של משפט זה

    הדיווחים החוזרים ונשנים בתקשורת הכלכלית לפיהן רשת קמעונאות המזון השלישית בגודלה בישראל, יינות ביתן, נקלעה לקשיים פיננסיים, צריכים ללמד על הפער הגדול שבין התפיסה של הציבור הרחב את הרווחיות הענפית בתחום לבין הרווחיות בו בפועל. נקודת החיכוך של אזרחי ישראל עם קמעונאיות המזון היא יומיומית - כל אחד מאיתנו מותיר אלפי שקלים מדי חודש ברשת המזון אותה הוא פוקד, ומכאן ההערכה הרווחת, והלא מבוססת, לפיה הרשתות הללו הן עסק המטיל ביצי זהב.



    התובנה המקובלת היא כי מחירי מוצרי הצריכה הבסיסיים בישראל מופקעים, וכי בעלי הבית של הרשתות הקמעונאיות גוזרים קופון ענקי על גבנו. ואולם בעוד שחלקו הראשון של המשפט הוא עובדה מוגמרת, הרי שאני מרשה לעצמי לערער בקול רם בשורות הבאות על חלקו השני של משפט זה.

    יינות ביתן אינה רשת הקמעונאות הארצית הראשונה שנקלעה לקשיים בשנים האחרונות - קדמו לה רשתות הענק קלאבמרקט ומגה שקרסו. ברור כי כל קריסה עסקית של חברה מלווה באירועים העסקיים הספציפיים הרלוונטיים לה, ואולם אין זו יד המקרה שענף הקמעונאות המקומי הפך במהלך השנים ל"בית קברות" עבור שחקנים מרכזיים בו.

    הזינוק החד והמבורך בשכר המינימום במשק ייצר עבור הרשתות עלות מהותית ניכרת בשל תמהיל העובדים ברשתות אלה. הטיפוס המתמיד שכולנו חווים בעלויות חשמל, מים, ארנונה ושכר הדירה, לצד רגולציה מכבידה, דוחפים את התקורות כלפי מעלה שנה אחר שנה וגוררים את הרשתות להעלות מחירים כדי לשרוד. הזירה התחרותית העזה בסניפי הדיסקאונט מקטינה את כושר התמרון של הרשתות בהעלאת מחירים, מחשש לפגיעה קשה במוניטין ובהיקף הקניות ברשת, שסובלות מבסיס עלויות קשיח יחסית.


    תקן IFRS 16 הכביד על כולם
    מעקב אחר התפתחות המכירות והרווח של שופרסל למשל, מלמד כי ענקית הקמעונאות הישראלית הציגה במחצית הראשונה של 2019 מכירות בהיקף של 6.6 מיליארד שקל, בשעה שהרווח הנקי שלה עמד על 96 מיליון שקל בתקופה זו - קרי שולי רווח נקי של 1.4% בלבד.

    אציין כי התקן החשבונאי החדש IFRS 16, שיושם לראשונה השנה, גורר מטה בחדות את שורת הרווח הנקי של החברות בענף, ואולם גם בנטרול השפעתו היו שולי הרווח הנקי של שופרסל - שהיא בעלת זרוע פעילות עירונית רווחית, מותג פרטי צומח המהווה רבע ממחזור המכירות ופעילות אונליין ענפה - עומדים על 1.7% בלבד.

    ראוי לציין כי שולי רווח נקי אלו כוללים לא רק את רווחי הפעילות הקמעונאית אלא גם את פעילויות הנדל"ן וכרטיסי האשראי הרווחיות מאוד, ולפיכך שולי הרווח הנקי האפקטיביים של שופרסל מתחום הקמעונאות צנועים יותר באופן מהותי.

    רשת רמי לוי - שהוא ללא ספק ממקצועני הענף בישראל - הגדילה את מכירותיה מ-3.2 מיליארד שקל בשנת 2013 לקצב מכירות שנתי של כ-5.4 מיליארד שקל ב-2018, אולם רווחי החברה כמעט ולא צמחו במהלך התקופה האמורה (136 מיליון שקל ב-2018 לעומת כ-120 מיליון שקל ב-2013).


    יתר על כך, במחצית הראשונה השנה מכרה הרשת בכ-2.95 מיליארד שקל, אך כפועל יוצא מיישום תקן IFRS 16 הרוויחה כ-56 מיליון שקל בלבד. במציאות שכזו, שבה שולי הרווח הנקי של אחד השחקנים היעילים והמקצועיים בענף כה צנועים, הסיכון הענפי צריך להיות ברור לכולם. ניתוח הדוחות של רשת נוספת שמניותיה נסחרות בבורסה, ויקטורי, מעלה תמונה דומה.

    ניתוח מסוג זה דורש לבצע הפרדה בין עמדתי האישית כצרכן במדינת ישראל, אשר שונא ומתקשה לשלם "ביוקר", לבין התובנות שלי כמנתח כלכלי המנסה להבין את המציאות הענפית באופן אובייקטיבי. התוצאות הכספיות הרב-שנתיות של הרשתות הקמעונאיות הגדולות בישראל פרוסות אל מול עינינו, ולפיכך בניגוד לתחומים אחרים בחיינו - אין צורך לנחש דבר ביחס למתח הרווחים הענפי. אך רבים מעדיפים לדלג על הניתוח האמור ולהתמקד בתחושות סובייקטיביות, במחיר המופקע של המוצר התורן ובדיון הפופוליסטי.

    בעולם של עודף אינפורמציה, פעמים רבות מרוב עצים לא רואים את היער, והיער בענף הקמעונאות מלמד כי שלוש מהרשתות הציבוריות הבולטות בישראל, המוכרות בכ-20 מיליארד שקל בשנה, מרוויחות יחד רווח נקי שנתי הנמוך מ-400 מיליון שקל. רווחיות שכזו לאורך זמן מציבה את הענף בסיכון גבוה, ולפיכך לא צריך להיות מופתעים כשפעם אחר פעם נופלת רשת קמעונאית גדולה. מרווח התמרון הענפי נמוך, וכל טעות מהותית בשיקול-הדעת העסקי, בתנאי המאקרו או בתנאי התחרות בענף, מסכנת קיומית רשתות קמעונאיות מובילות.

    מקור המאמר: גלובס

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות