x
  • הודעות אחרונות בפורומים

    שחקן מעוף

    סקירה לשבוע 3.8.25

    בסקירה האחרונה הערכנו כי מהלך שלילי מקומי לא על הפרק, וכי וול סטריט תשמור על כוחה. כן ציינו כי הדולר ברמת 3.3 יגיע ליעד 3.42 במוקדם או במאוחר.
    חווינו קצת עליות, קצת ירידות ובסופו של דבר אנו רואים...

    שחקן מעוף אתמול, 21:01 עבור לתגובה האחרונה
    מנחם

    מתחת למיתות

    איש זקן ישב בצד הדרך ומכר אבטיחים.
    השלט עם המחיר היה פשוט וברור:

    אחד ב-3 דולר, שלושה ב-10 דולר.

    בחור צעיר ניגש, דפק על כמה אבטיחים,
    בחר אחד ומסר למוכר 3 דולר עבור אחד.

    הזקן לקח את הכסף...

    מנחם 02.08.2025, 08:04 עבור לתגובה האחרונה
    abupeleg

    אג"ח הקטסטרופה

    מעבירות את נטל הנשיאה בנזקים מהתממשות אירועים אלה, מעבר לספים מסוימים המוגדרים בתנאי האג"ח, מחברות הביטוח למחזיקים, שבתמורה מקבלים קופונים גבוהים.
    מתחילת השנה הונפקו בעולם אג"ח קטסטרופה בהיקף שיא של...

    abupeleg 01.08.2025, 09:07 עבור לתגובה האחרונה
  • אנחנו בפייסבוק

  • האינדיקטור הכלכלי שמצביע על גל ירידות מתקרב

    ההתנהגות של "המדד הבלטי" זיהתה היטב את התנהגות השווקים בשנתיים האחרונות. אם יצליח גם הפעם משמע שהתיקון החד של החודש האחרון יסתיים בקרוב



    משקיעים וסוחרים בשווקים מחפשים ללא הרף אינדיקטורים כלכליים פרקטיים שיעזרו בתהליך קבלת החלטות. אחד האינדיקטורים המעניינים לפעילות הכלכלה העולמית הוא "המדד הבלטי", שעלה לכותרות בימים האחרונים לנוכח תנודה חדה.

    המדד מייצג את עלות ההובלה הימית של חומרי גלם כמו ברזל,פלדה,מלט,פחם ברחבי העולם. המדד מחושב בכל יום ע"י הבורסה הבלטית, הבורסה הגדולה בעולם למסחר בין סוחרי אוניות. בכל יום נשאלים בעלי חברות הספנות הגדולות בעולם על עלות המשלוחים עבור 22 מסלולי משלוח מובילים בעולם. לאחר חישוב, הבורסה מחשבת את עלויות ההובלה ל-4 קטגוריות של ספינות:


    הקטגוריה הראשונה היא Capemax: ספינות שיכולות לשאת מעל 100,000 טון, והן גדולות מידי לעבור בתעלת פנמה. ספינות אלו מהוות כ-10% מכלל הספינות משא בשוק.


    הקטגוריה השנייה היא Panamax: ספינות היכולות לשאת בין 60 ל-80 אלף טון של סחורות, והן יכולות לעבור דרך תעלת פנמה. ספינות אלו מהוות 19% מכלל הספנות בשוק.


    הקטגוריה השלישית היא Handymax: ספינות היכולות לשאת בין 45 ל-59 אלף טון של סחורה. ספינות אלו מהוות כ-37% מהשוק.


    הקטגוריה האחרונה היא Handysize: ספינות היכולות לשאת בין 15 ל-35 אלף טון סחורה.


    המדד מהווה אינדיקטור אמין לביקוש לחומרי גלם המשמשים לייצור מכונות/תשתיות/בניינים וכו', ולמעשה מאותת על הצפי לצמיחה/התכווצות כלכלית בעולם. כאשר הביקוש לחומרי גלם עולה, עלות ההובלה של חברות הספנות עולה והמדד עולה, ולהיפך.

    יתרון גדול נוסף של המדד הוא שבניגוד לאינדיקטורים כלכליים אחרים, שניתן לבצע בהם מניפולציה, את "המדד הבלטי" לא ניתן לעוות, שכן אלו המחירים שמשולמים לחברי


    למרות שינואר ידוע כחודש חלש בשוק הספנות (לנוכח החגים בסין), הירידה שרושם המדד מתחילת השנה היא חריגה במיוחד, ומאותתת על ביקושים נמוכים במיוחד. מתחילת ינואר רשם המדד ירידה של 50%, והוא נסחר כעת ברמות של 2016.


    המדד למעשה זיהה היטב את התנהגות השווקים, שמושפעים מהסחר העולמי. אם מזיזים את "מדד הבלטי" 25 ימים אחורה, ניתן לראות התאמה יחסית גדולה בשנה האחרונה להתנהגות מדד ה-S&P500. כעת, המדד מצביע על ירידה חדה בשווקים בתקופה הקרובה כתוצאה מהאטה שהתרחשה בחודש הקודם.

    "מדד הבלטי" מול מדד ה-S&P500 בשנתיים האחרונות: זיהוי מרשים של התנהגות השווקים



    האם האטה הכלכלית שמרגישים כעת בשוק הספנות תתורגם גם הפעם לירידות חדות בימים הקרובים? חשוב להדגיש כי מדובר אמנם בפרמטר חשוב, אך לא היחיד שמשפיע על התנהגות השווקים. אך בכל זאת, שווה לעקוב.

    מקור המאמר: ביזפורטל

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות