x
  • הודעות אחרונות בפורומים

    גרוס

    מה הקפיץ את מניית משק אנרגיה לצמרת התשואות של הבורסה?

    מניית חברת האנרגיה ניתרה מתחילת השנה ב־156% - התשואה הרביעית בגובהה במדד ת"א־125. מאחורי הזינוק הנחשולי עומד הצפי לעלייה בביקוש לחשמל וסיבוב פרסה ברגולציה. עם זאת, בשוק יש מי שחושש מהלוואת הענק שנטלה...

    גרוס אתמול, 10:31 עבור לתגובה האחרונה
    דוידיק

    תודה רבה על הסקירה שחקן

    תודה רבה על הסקירה שחקן

    דוידיק אתמול, 07:45 עבור לתגובה האחרונה
    שחקן מעוף

    סקירה לשבוע 19.10.25

    בסקירה האחרונה ציינו כי "מה שהחל באירוע חיצוני יכול ויתוקן באירוע חיצוני הופכי… אופק לסיום המלחמה ו/או עיסקת חטופים עומדים בקנה אחד עם אירוע היכול להזניק השוק". ימים בודדים מאוחר יותר, והפסימיות...

    שחקן מעוף 19.10.2025, 21:16 עבור לתגובה האחרונה
  • אנחנו בפייסבוק

  • האינדיקטור הכלכלי שמצביע על גל ירידות מתקרב

    ההתנהגות של "המדד הבלטי" זיהתה היטב את התנהגות השווקים בשנתיים האחרונות. אם יצליח גם הפעם משמע שהתיקון החד של החודש האחרון יסתיים בקרוב



    משקיעים וסוחרים בשווקים מחפשים ללא הרף אינדיקטורים כלכליים פרקטיים שיעזרו בתהליך קבלת החלטות. אחד האינדיקטורים המעניינים לפעילות הכלכלה העולמית הוא "המדד הבלטי", שעלה לכותרות בימים האחרונים לנוכח תנודה חדה.

    המדד מייצג את עלות ההובלה הימית של חומרי גלם כמו ברזל,פלדה,מלט,פחם ברחבי העולם. המדד מחושב בכל יום ע"י הבורסה הבלטית, הבורסה הגדולה בעולם למסחר בין סוחרי אוניות. בכל יום נשאלים בעלי חברות הספנות הגדולות בעולם על עלות המשלוחים עבור 22 מסלולי משלוח מובילים בעולם. לאחר חישוב, הבורסה מחשבת את עלויות ההובלה ל-4 קטגוריות של ספינות:


    הקטגוריה הראשונה היא Capemax: ספינות שיכולות לשאת מעל 100,000 טון, והן גדולות מידי לעבור בתעלת פנמה. ספינות אלו מהוות כ-10% מכלל הספינות משא בשוק.


    הקטגוריה השנייה היא Panamax: ספינות היכולות לשאת בין 60 ל-80 אלף טון של סחורות, והן יכולות לעבור דרך תעלת פנמה. ספינות אלו מהוות 19% מכלל הספנות בשוק.


    הקטגוריה השלישית היא Handymax: ספינות היכולות לשאת בין 45 ל-59 אלף טון של סחורה. ספינות אלו מהוות כ-37% מהשוק.


    הקטגוריה האחרונה היא Handysize: ספינות היכולות לשאת בין 15 ל-35 אלף טון סחורה.


    המדד מהווה אינדיקטור אמין לביקוש לחומרי גלם המשמשים לייצור מכונות/תשתיות/בניינים וכו', ולמעשה מאותת על הצפי לצמיחה/התכווצות כלכלית בעולם. כאשר הביקוש לחומרי גלם עולה, עלות ההובלה של חברות הספנות עולה והמדד עולה, ולהיפך.

    יתרון גדול נוסף של המדד הוא שבניגוד לאינדיקטורים כלכליים אחרים, שניתן לבצע בהם מניפולציה, את "המדד הבלטי" לא ניתן לעוות, שכן אלו המחירים שמשולמים לחברי


    למרות שינואר ידוע כחודש חלש בשוק הספנות (לנוכח החגים בסין), הירידה שרושם המדד מתחילת השנה היא חריגה במיוחד, ומאותתת על ביקושים נמוכים במיוחד. מתחילת ינואר רשם המדד ירידה של 50%, והוא נסחר כעת ברמות של 2016.


    המדד למעשה זיהה היטב את התנהגות השווקים, שמושפעים מהסחר העולמי. אם מזיזים את "מדד הבלטי" 25 ימים אחורה, ניתן לראות התאמה יחסית גדולה בשנה האחרונה להתנהגות מדד ה-S&P500. כעת, המדד מצביע על ירידה חדה בשווקים בתקופה הקרובה כתוצאה מהאטה שהתרחשה בחודש הקודם.

    "מדד הבלטי" מול מדד ה-S&P500 בשנתיים האחרונות: זיהוי מרשים של התנהגות השווקים



    האם האטה הכלכלית שמרגישים כעת בשוק הספנות תתורגם גם הפעם לירידות חדות בימים הקרובים? חשוב להדגיש כי מדובר אמנם בפרמטר חשוב, אך לא היחיד שמשפיע על התנהגות השווקים. אך בכל זאת, שווה לעקוב.

    מקור המאמר: ביזפורטל

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות