x
  • התרסקות הדולר בעולם: שפל של 16 חודשים, ולא נראה שזה יסתיים בקרוב

    שוק המט"ח סוער בימים האחרונים, כאשר הדולר בעולם צונח לשפל של 16 חודשים. הסערה האחרונה התחילה ביום שלישי האחרון כאשר ממשל טראמפ חטף תבוסה כואבת בניסיון לקדם את רפורמת הבריאות, כישלון שמטיל צל כבד על רפורמת המיסים המתוכננת, והמשיכה אתמול בזינוק אדיר שביצע היורו מול הדולר.
    הסערה בשוק המט"ח לא מדלגת מעל השוק המקומי, האירו מזנק הבוקר, בכ-1% לרמה של 4.14 שקלים (ומשלים זינוק של כמעט 9% ממארס האחרון). הדולר נחלש הבוקר מול השקל בכ-0.6%.
    הבנק המרכזי של אירופה הותיר, כצפוי, את גובה הריבית בגוש האירו ללא שינוי, ולצד ההודעה שיצאה נמסר כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) לא יצמצם את כמות הרכישות לפני דצמבר השנה או מעבר לכך. אם לא די בכך, נכתב כי מדיניות הרכישות אף תגדל "באם יהיה צורך בכך". על פניו, נראה כי הודעה זו הייתה אמורה להחליש משמעותית את היורו, שכן הבנק מתחייב להמשיך להזרים כסף זול לשווקים, אך נראה כי המשקיעים מתרכזים יותר בחולשה של השוק האמריקני, וכן התפתחויות פוליטיות נגד הממשל .



    רפורמת המיסים
    רפורמת המיסים, שהייתה אחד המנועים העיקרים לזינוק במדדים העיקריים בוול סטריט השנה, נראית כמו חלום רחוק כרגע, וגם אם תצא לפועל בסופו של דבר תהיה במתכונת מרוככת הרבה יותר. נזכיר כי ע"פ הממשל, רוב המימון לתוכנית המיסים היה אמור להגיע מהחיסכון של ביטול "אובמה קר". דיווחים בתקשורת האמריקנית מראים כי התוכנית שמוצעת כעת ע"י הממשל מדברת על הורדת מיסי החברות ל-25%, התקפלות משמעותית של הממשל שדיבר בתחילת השנה על הורדת לרמה של 10% בלבד.


    טראמפ מסתבך
    עוד גורם שהפעיל אתמול לחץ על הדולר בעולם, הוא דיווח ברשת בלומברג על כך שהחקירה נגד הנשיא טראמפ בנוגע לקשרים עם רוסיה מתרחבת גם לעסקים הפרטיים של הנשיא. הסתבכות זו של הנשיא, עוררה את החשש אצל המשקיעים שהשיתוק של הממשל בארצות הברית נמצא בו כעת רק יחריף.


    פוזיציות שורט גדולות על הדולר
    ברקע לשיתוק בממשל טראמפ, בשבועות האחרונים נפתחו פוזיציות שורט אדירות על הדולר, אשר בוודאי מקצינות את התנודתיות. כמות הפוזיציות שורט על הדולר, כפי שדווח על ידי הדוח השבועי של נציבות החוזים והסחורות בארצות הברית בשיא מאז 2013, כפי שניתן לראות בגרף הבא.

    מקור המאמר: ביזפורטל

    קישור למאמר המקורי
  • הודעות חשובות

  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות