מה קורה פה?מטוס בואינג מסוג 747 יצא כהרגלו בבוקר יום ראשון מנמל התעופה בן־גוריון ישירות לנמל התעופה JFK בניו יורק. במחלקת העסקים של המטוס היו כמה אנשי עסקים אמריקאים שחזרו משבוע פגישות בישראל, כמה חרדים מברוקלין שחזרו מטיול בירושלים, ואיך לא, קבוצת חתמים ישראלים. הנוכחות של אנשי החיתום הישראלים בקו תל אביב־ניו יורק הפכה למשמעותית מאוד בשנה האחרונה.
מאז הגיע המיליארדר האמריקאי גארי בארנט לישראל לפני קצת יותר משנה כדי לגייס מיליארד שקל לחברת אקסטל שבבעלותו, כמעט ואין יזם בניו יורק שלא מדבר על גיוסי החוב בשוק ההון הישראלי ואין חתם בישראל שלא ביקר בניו יורק לפחות פעם בחודש. השיטה שהומצאה על ידי יועצי ההנפקות רפי ליפא וגל עמית ואומצה על ידי מרבית גופי החיתום בישראל, כבר הפכה לתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה. שנה אחרי הפריצה הגדולה של אקסטל, שהכניסה אחריה תשע חברות נדל"ן אמריקאיות נוספות לבורסה בתל אביב, "כלכליסט" חוזר לבדוק מה קרה למי שהשקיעו בחברות האלו, איזה שינוי חל אצל המוסדיים באותה תקופה ומה צפוי להתרחש בעתיד.
לא פחות מ־12 חברות נדל"ן אמריקאיות גייסו בישראל אג"ח בהיקף כולל של 8 מיליארד שקל מאז החלה התופעה. היקף כספי הפנסיה הישראלי שמושקע בחברות האלו (חיסכון ארוך טווח ללא קרנות נאמנות) הגיע למיליארד שקל, וחמש חברות נדל"ן נוספות כבר הגישו תשקיף לרשות ני"ע במטרה לגייס החודש 1.5 מיליארד שקל נוספים. כך שאם גל זה יעבור בהצלחה, היקף החוב של האמריקאיות בתל אביב כבר יגיע ל־3% מהיקף האג"ח הסחירות בתל אביב. רשות ני"ע רואה בתופעה הזו ברכה לבורסה המנומנמת, אולם מזהירה את המשקיעים לא להסתנוור מאפשרויות ההשקעה.
![]() |
|||
תודה על סקירה חדה ומדויקת כרגיל! אכן, התנודתיות...
תודה על סקירה חדה ומדויקת כרגיל! אכן, התנודתיות באופציות השבועיות לא פשוטה, השאלה האם יש דרך אפקטיבית לגדר אסטרטגיה קצרת טווח מהתנודות? והאם יש יתרון למסחר בשבועיות בכלל?
adidi היום, 10:50