x
  • בנק ישראל מבהיר מה הוא חושב על העלאת המס על הבורסה ל-25%

    בבנק ישראל פרסמו היום מחקר בנוגע למדיניות המיסוי על רווחי הון מנכסים פיננסים.
    בנק ישראל פרסם הבוקר מחקר שבחן כיצד שיטת המיסוי על רווחי ההון בישראל משפיעה על הגבייה ועל תמחור הנכסים, והממצאים הם למעשה ביקורת נוקבת בכל הקשור להעלאת המס על הבורסה שבוצעה ב-2012, כחלק מהשינויים שבוצעו ברקע למחאה החברתית של קיץ 2011.
    וכך נכתב במחקר: "העלאה האחרונה של שיעורי המס לא הגדילה בהכרח את סך גביית המסים של הממשלה, משום שכדאיות ההחזקה בנכסים פיננסיים פחתה ובסיס המס הצטמצם".

    בבנק ישראלים מתכוונים להעלאת המיסוי על רווחי הון ב-2012 מ-20% ל-25% ומבהירים כי העלאת המכס לא הגדילה את הגבייה, אלא רק הבריחה את המשקיעים, דבר שהביא להקטנת בסיס המס. מעבר לזה, בדו"ח נכתב כי "שיעורי המס הנוכחיים נמצאים בנקודה שממנה יתכן שהעלאתם תפחית את תקבולי המס". כאן עולה השאלה, מה הטעם להעלות מיסים אם הדבר לא מביא לגידול בגביית המס.

    בשורה התחתונה, ביום שאחרי המחאה החברתית של קיץ 2015, שיעור המס על הבורסה עלה ל-25%, והדבר רק פגע בשוק ההון, כלומר פגע בכלכלה הישראלית - מבלי לתרום דבר. המחקר שערך ד"ר רועי שטיין ממחלקת המחקר של בנק ישראל, קבע כי העלאות המסים שנרשמו בישראל מתחילת 2003 ועד היום הקטינו את ההחזקות הישירות של הציבור בנכסים פיננסיים ובתכניות חיסכון, ומנגד - הגדילו באופן מובהק את היקף ההחזקה בפקדונות.

    וכך נכתב במחקר: "נמצאה השפעה שלילית משמעותית על סך החזקותיו הישירות של הציבור בנכסים הפיננסיים החייבים במס". במילים אחרות, הממשלה העלתה את המס על הבורסה, המשקיעים פשוט יצאו מהשוק. לפי המחקר, ההבדל בין השקעות נומינליות מקומיות להשקעות בנכסים הנקובים במט"ח מתמרץ משקיעים לפעול בכיוון הפוך מהכיוון הרצוי למשק בתחום התנודתיות של שער החליפין והיציבות הפיננסית: בתקופות שבהן צפוי פיחות (ייסוף) של השקל התמריץ להשקעות בחו"ל גדל (קטן), ולכן שיטת המיסוי תורמת להאצת מגמת הפיחות (הייסוף).

    מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "כצפוי, נתוני בנק ישראל מוכיחים את הטענות של המגזר העסקי לאורך כל הדרך על היעדר חישובי עלות-תועלת ברגולציה. הבורסה מתייבשת, המשקיעים בורחים, ושכרנו יצא בהפסדנו. איגוד החברות קורא לממשלה להוריד את מס החברות, ולקחת חלק פעיל בשיקום שוק ההון הישראלי" .

    מקור המאמר: ביזפורטל

    קישור למאמר המקורי
    תגובות 1 תגובה
    1. הסמל האישי שלהחתול שמיל
      החתול שמיל -
      המחקר הינו חלק מהמאבק להפחתת המס על ריווחי הון בבורסה ובוצע בגלל ששותפי למאבק אלי שני ואנוכי נפגשנו עם בכירים בבנק ישראל עד שהסכימו למחקר,שנערך כשנתיים.התוצאות בהתאם ועוזרות לנו מאד.
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות