x
  • החלטה דרמטית של רשות המיסים: חברות הנוסטרו על הכוונת - "זה מוות לבורסה"

    רשות המיסים פרסמה היום החלטה דרמטית שמכה גלים בשוק ההון המקומי. לפי אותה החלטה, חברות הנוסטרו יוגדרו כ"מוסד כספי" ויצטרכו לשלם מע"מ על שכר ורווח. ולא מדובר רק בחברות נוסטרו גדולות, אלא כל אדם פרטי שסוחר בביתו בהיקפים גדולים ועד כה שילם מס רווח הון בלבד, מוגדר כעת כ'מוסד כספי' ויצטרך לשלם מע"מ על השכר והרווח.

    ההערכה היא שיש סוחרים כבדים רבים שכעת פועלים תחת עוסק מורשה או שלא רשומים כלל כחברה ולכן עד כה לא שילמו מע"מ. כעת זה משתנה, ורשות המיסים מבהירה מעל כל ספק כי פעילות של מסחר בני"ע בהיקפים גדולים תוגדר כחייבת במע"מ. המשמעות היא שאם עד כה סוחר בבורסה שוהגדר כעוסק מורשה ושילם כ-50% מס, יצטרך לשלם כמעט 70% מס, וסוחר פרטי ששילם מס רווחי הון של 25% בלבד ובכלל לא ידע שהוא אמור לשלם מע"מ, מוגדר כעת מבחינת רשות המיסים כ'מוסד כספי' ויהיה חייב במע"מ על השכר והרווח.

    סוחר נוסטרו בהיקף אמר בתגובה בשיחה עם Bizportal כי "זה פשוט אסון לשוק המקומי, דיברתי עם לא מעט אנשים, חלק חושבים שזה יהיה גזר דין מוות לבורסה בת"א". סוחר גדול אמר ל-Bizportal כי "צודק או לא צודק, כנראה שזה לא חכם במצב של שוק ההון המקומי".

    בהחלטה זו למעשה מיישרים ברשות המיסים את ההסתכלות על גופי הנוסטרו והמשקיעים הפרטיים שסוחרים בהיקפים גדולים, ורואים בהם פעילות דומה לפעילות שמבצעים הבנקים למשל, שמשלמים מע"מ על השכר והרווח. ברשות המיסים לא נוקבים בהיקף הכספי לפיו ייקבע האם הסוחר מוגדר כחייב במע"מ אך ברור כי מדובר באותם סוחרי יום שמבצעים מספר גדול של פעולות.

    מי נופל תחת ההגדרה ויצטרך להתחיל לשלם מע"מ על שכר ורווח?

    1. לחברה פעילות ענפה בשוק ההון ומחזורי קנייה ומכירה משמעותיים, החורגים באופן בולט מפעילות בעלת מאפיינים פרטיים.
    2. פעילות החברה דומה לפעילותם של גופים פיננסיים אחרים, כגון: בנקים, בתי השקעות וכו' המנהלים תיקי נוסטרו ומסווגים לצרכי החוק כ"מוסד כספי".
    3. בהסתמך על ההלכה שנקבעה בפס"ד רפאל מגיד ע"א 9187/06, מדובר בפעילות עסקית ולא בפעילות פרטית.
    4. החברה פועלת בכספיה שלה והערך המוסף שלה בא לידי ביטוי ברווחים הנוצרים מפעילותה, רווחים שיש לכלול אותם במסגרת ה"מוסד כספי".
    5. כל הכלול בהוראות צו מס ערך מוסף.

    מקור המאמר: ביזפורטל

    קישור למאמר המקורי
  • נתוני מסחר

  • מובילי צפיות ומעקב

    משתמש מספר עוקבים מספר צפיות
    תיקי מניות של חברי האתר
  • המניות הפופולאריות באתר

    דירוג שם מנייה מס' מנייה

    אין לך הרשאה

    אין לך הרשאה

  • תגובות אחרונות בתיקי המניות

מידע ונתוני מסחר -למשתמשים מחוברים בלבד. הרשמה/התחברות